Torsdag

För två veckor sedan packade jag ihop allt man behöver för att flytta till Norge. Dvs kläder, skor och en gitarr. Mer än så är bara onödigt...
Jag flög från Stockholm 8:45 , flög en skumpig men kort tur till Oslo, landade där 9:45.
Där hade de självklart tappat bort min väska och jag fick vänta en timme på den innan den kom inkastandes genom specialbagage ingången. 

Jag checkade in mitt bagage på Oslos flygplats och det kändes helt plötsligt väldigt lätt att gå. 
Jag skulle vänta ytterliggare två timmar innan jag skulle flyga till Stavanger. De två timmarna spenderade jag genom att växla mina svenska pengar, gå fram och tillbaka på flygplatsen och köpa en otroligt dyr lunch. Som även var den äckligaste lunchen jag någonsin ätit. 

Sen var det dags att flyga till Stavanger. Det började med att två personer hade tagit min plats, men efter mycket om och men fick jag ändå tre platser för mig själv. väldigt bekvämt måste jag säga. 
Dock var det den mest oroliga resa jag flygit. Flygvärdinnorna flög runt och en ramlade ner på mina lediga platser för det var så skumpigt. Var väldigt underhållande att se vettskrämda flygvärdinnor som även påminde starkt om Victorias Secret modeller. "Adriana Lima" var min favorit. Jag påpekade även för henne att hon minst lika vacker som Adriana Lima. För det fick jag en kyss på kinden och en väldigt uppassande flygvärdinna som frågade var 10:e minut ifall jag ville ha någonting att dricka. Detta tackade jag konstant nej till eftersom att gå på toaletten på ett flygplan är nog en utav min största farhågor.

När vi landat i Stavanger så tänkte jag att de självklart hade glömt min väska i Oslo eller nåt. Men icke då, den låg rullandes runt på bandet när jag kom. Även min gitarr låg där fint prydligt väntandes. Fodralet var väl en aning tilltuffsat men de som jobbar med bagage på flygplatser kallas ju "throwers" för en anledning trots allt.

flygplan 
Stavanger
stavangerstavanger  stavangerstavanger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0